smlm smpi umah dlm kul 10pm, kls abis awl so kul 9.15pm dah chow dr shah alam, pastu singgah Shell isi minyak n topup T&G siap2 utk kelas rini n esok, smpi umah trus check post box ade beberapa surat, skali tgk de surat dr Crabtree & Evelyn.
simple jer pun suratnye bukan beria2 sgt pun kan hehehe so excitedlah membacanyer .... ohooooo ade produk baru rupenye meke ni
yg ni isi citer psl produk baru ni, dan siap bgtau dr 3 - 30 okt ni meke wat ofeer dgn setiap belian dlm satu resit RM220++ dpt free JoJoba Oil Mini Hair Care Set yg bernilai RM90 pastu pulak kalo belian RM320++ dpt lak free Tote Bag yg bernilai RM160 he3 lumayan ker??? xpelah xde pulak nak kejor mende2 free tu bagai tp kalo sape yg minat mmg akan belilah kan
pastu ada benda alah ni, guna kupon ni utk dpt free sample produk baru ni tp 5g saje oklah kan utk saje2 nak try ... zura takat free mmg nak le nak beli x kot sbb zura dah JATUH CINTA ngan Rose Water C&E !! ;)
bukan je bg free coupon tp bg gak discount coupon ni sbb produk baru kan so meke bg lah harga pengenalan ;) cthnyer Skin Smoothing Body Scrub 175g original price RM95 tp utk Trial Price hanya RM58 hehehe murah x??? oklah tu kan utk pengenalanzura ni mcm Duta C&E pulak kih beria2 benor menciterkan psl ni, bukan pe pun saje nak share ngan korang, mana tau kot2 ade yg suke mencuba sesuatu yg baru bolehlah g ke mana C&E yg ade kat M'sia ni, kan?? mcm zura mmg setia ngan Rose Water saje lah he3
zura panggil mee fettucini ;) sbb sebijik mcm fettucini pas rebus he3

korang penah makan/penah jupe mee jenis ni?? zura penah nampak tp ni pestaim nak try makan he3, agak kuno zura ni ek, org dah makan mcm2 zura baru nak try.

jgn xtau, pestaim suap aina die ckp 'emmmm dapnyerr, nak lg' wahhhh suke hati ibu ni, cayanglah aina n sepinggan tu abis yer, jap2 nak, jap2 nak .. slalunye goreng2 ni zura ltk carrot potong nipis2 byk2 n sawi or any veges utk aina mkn skali tp dlm gmbr ni x nmpk sgt sayur2nye .. Mr.H ckp mee kuewtiow tu xdelah 'luar biasa' sgt rasanye still mcm mee juga n boleh diterima tekak he3..
dan pg ni zura tapau bw g keje sbb de lebih smlm, syg pulak nak buang cmtu jer kan, mmg sedih je kalo makanan t'buang cmtu ... bekpes zura pg ni mee fettucini ngan secawan cafe ginseng, sedapppp ngeh3 (mestilah puji sedap xde sape lg nak pujikan)
** kwn2 penah makan ke mee fettucini ni??

meh kite kasi tgk full size nyer... taraaaa
*

sape leh teka apa tu??? yeayyy pandai sungguh korang teka ... ye betul macaron!! tu je gambar yg smpt zura snap, ekceli packagingnye cantik tp x smpt sbb dpt2 je terus aina ckp 'nak' so terus buka n trus bg aina tp aina gigit sket n lasnye pegang smpi ibu lah KENA abiskan (tp ibu suke!!) mungkin sbb manis kot atau mgkn sbb aina kecik lg n memahami ibunye yg beria nak macaron ni bukan aina he3
zura oder ngan OhMacarons, min oder 10pcs so oklah kan utk nak merasa pestaim ni. zura amik kaler yg terang2 dan perisa coklat (ofkos), lemon (suke sgt), vanilla, stobery n cuppocino, dan zura sukakannye. Mr.H n aina tidaklah begitu m'gemarinya mgkn sbb manis kot (ekceli xdelah manis sgt2, bg zura oklah tp mgkn bg mr.H n aina manis kot) n kebanyakkannye zura yg TOLONG abiskan yer he3

comelkan kaler2 macaron ni, zura amik dr blog OhMacarons
oder ni zura self pikap sbb kat selayang je so alang2 ke sana mmg zura oder n terus amik. OhMacarons ni pun de FB gak, so terjah ajelah s/ada kat blog or FB, sume boleh n mmg sape2 nak try dulu macaron ni cmne mmg oklah oder ngan OhMacarons ni coz min oder 10pcs. tadi BW blog cikmin ade Promosi Bulan Jun so oklah tukan pd sape2 yg nak oder ngan cikmin sila2la oder yer, he3 menarik je bunyinyer, kan??
** kawan2 dah merasa macaron?? he3 oder jgn x oder tau!!
Hr sabtu ni xde agenda nak ke mana2 sbbnye Mr.H keje smpi ptg so dok umah je ngan Aina. Ni saje testing publish entry guna hp, kalo ok senangkan g mana2 bolehla wat entry baru bia pun pendek he3 zura ni bab canggih manggih xde pandai sgt so kena try n error dulu.
zura mmg suke puding roti sos kastard ni tau.. gigih belajar sendiri surf cari resipi sbb nak gak wat dan gigih beli periuk kukus sbb puding roti ni boleh dibuat secara bakar maupun kukus, oven mmg xde kat umah so pakai periuk kukus ajelah ek.. puding roti ni zura wat pagi sabtu lepas, igtkan nak wat utk minum petang tapi Mr. H ckp wat jelah pagi so mmg wat jelah utk pagi merangkap utk b/fast kami..
1st time wat masa bulan pose gak, konon2 nak b'buke ngan kuih muih, Alhamdulillah mmg menjadi dan sgt2 puas hati siap bawa ke umah adik ipar lagi tau.. cume sos tu agak t'pekat pulak sbb zura t'cuai dan t'alpa (banyak sgt ter nyer)..
resipi zura amik dr Hanieliza jugak sbb rata2 resipi kat sini mmg amat simple dan mudah sgt org nak wat cume versi Hanieliza bakar tapi zura kukus.. nak tau dah masak ke x amik lidi cucuk, kalo still lekat x masak lagilah kalo lekang dah masaklah tuh.
nilah rupenyer puding roti sos kastard versi zura yg x seberapa tuh, patutnye disejukkan dulu ke bg sedap sket tap Mr. H terus ckp 'nak 1 ek' so panas2 tu terus potong dan terus siram kuahnyer.. kali kedua wat sos kastard ok xdelah pekat bagai sbb xde cuai lagi dah, sentiasa godek dan godek..
ni puding roti dr pandangan sisi..
yang ni puding roti dr pandangan atas..ekceli ade yg panggil bengkang roti dan kebiasaannye xde sos kastard bagai ni sbb mak zura wat xde lak sos ni cume sbb zura penah t'nampak dan termakan (ter lagiiii??) sbb tu gigih juga cari resipinyer.. xde tanye mak sedangkan bile citer kat mak, mak ckp 'mak buat xnak tengok' he3 ampunnn mak, bukan xnak tengok tapi xde mood nak belajar sbb tu wat tatau jer, skrg dah kawen rasa nak wat sambil2 hidang utk anak+suami...
masukkan inti seperti di dalam gambar di bawah ni ek..
dah siap... taraaaa sedap dimakan time panas2...
kawan2 boleh try tau, zura wat ni Sabtu petang ritu... saje je wat minum2 petang hikhikhik
zura hari ni marah sgt ngan adik zura yg sorang tu, marah tahap kena pukullah die.. pasal pe?? susah nak explain tp xpelah atleast zura luahkan kat sini jer.. geram smpi tgn pun sakit sbb pukul org...
zura pukul b'sebab xpenah pulak pukul xde sebab,bialah org nak kata apa tp sebab geram punye pasal mmg kenalah.. itu tahap dah xleh sabar dah, selagi boleh sbr mmg bolehlah tp makin melampau mmg kenalah..
bukan nak ckp zura ni kakak yg garang ke apa cuma kdg2 zura rasa kite perlu mcm tu utk sesekalinya.. kdg2 parents pun tatau nak wat apa so kite sebagai anak yg tua kena amik peranan..
to manje, agh harap kamu boleh fikir pe yg d katakan, matang dlm setiap tindakan yg d buat, x selamanya kami ni ngan kamu, smpi masa kamu kena hadapi banayk lagi perkara secara berseorangan..
besday zura ritu xde sambut nyambut meriah bagai pun, cume zura+Mr.H+aina je. Mr.H balik agak awal dr biasa katanye nak ajak makan luar tp bile fikir balik zura x nak sbb Mr.H sampai pun bg zura dah lambat w/pun baru kul 7.30pm tp gitu gini mandi solat bagai mau pas 8pm lebih gak kuar pastu g Alamanda (semestinyelah yg dekat jer) pastu pusing2 cari tempat mana lak nak makan, pastu gitu gini dah kul 10pm kelam kabut nak balik nak itu nak ini..
jadinye zura fikir2 order jelah senang kot, akhirnyer kami order jer yang ni taraaaaaaaaa!!! Domino's Pizza delivery, kol je pastu meke dtg hantar.
yang ni si kecik aina, sementara tggu ayah solat maghrib, aina dah ready kat kerusi die, tgk tu posing sambil tgn nak buat 'peace' tapi jdnyer 'five' hehehe
x hengatlah pe nama pizza ni tapi oklah sebab aina pun makan hampir 2 keping..dan aina suka kutip yg bulat2 kaler itam tu.
sape suke makan asam pedas?? yess, zura mmg suke sgt bangat asam pedas, kalau g makan kat cafe opis ke kat mana2 ke, kalau ade je asam pedas, mesti nak jugak amik nak rasa pastu siap compare ngan asam pedas mak.. hehehe jahat x?? wat masa ni lum rasa lagi yg dpt menandingi asam pedas mak, bukan saje2 nak puji tp mmg kenyataan.

penah gak g makan asam pedas MY ASAM PEDAS SHOP Linda Onn tapi sedapnyer biasa2 jer, xdelah sedap sgt, tetap xleh lawan asam pedas mak.. zura ni jenis susah nak ckp makanan tu x sedap, rasa mcm x patut pulak, paling teruk pun zura akan ckp 'oklah' xpun 'bolehlah' hehehe Mr.H pun dah faham sgt ngan perangai zura kalo die tanyer sedap x?? mmg itulah yg zura akan jwb tetapi kalau zura ckp 'xsedap' so makanan tu mmg x sedap langsung, ntahapehape rasanyer.
kalau zura jwb 'xsedap' mmg Mr.H akan fahamlah mmg makanan tu x sedap langsunglah.. b'balik pd asam pedas, kalau mak masak zura akan tolong godek2 kaco2 tumisan tu, bile siap jer, otomatik zura akan amik semangkuk kuah asam pedas (kuah je tau belum isi lagi) untuk dihirup cmtu jer kdg2 siap b'tambah smpi kdg2 mak ckp 'udah2le tu angah, nati org lain nak makan xde kuah pulak' hehehe
yang ni lauk asam pedas mak yg zura tapaw utk sarapan pg semalam.. sedap sgt smpi slurrrp slurrp bunyi hirup kuah jer.. huhuhu rindu kat ekceli w/pun baru je jupe ngan mak.. mak angah rindu kat mak..

cmnilah enset yg ilang tu, sebijik cmni, kaler pun yg ni jugak...adusss mmg t'kenang2 sgt2, skrg ni pki enset mr.husband dulu, mr.husband lak pki enset yg lama yg dah rosak sket jap2 off ngan sndirinyer w/pun dah tukar bateri. ritu siap mimpi lagi psl enset ni, saya and mr.husband berdoa siap solat hajat minta 'org' tu pulangkan semula, kalo 'die' xnak pulangkan enset pulangkan je memory kad yg de banyaaaak sgt gambar aina tuh... sedihhh sedihhhhh sgt.
Salam kawan2 sumer...
Lama x jenguk atau meninggalkan sepatah dua entry yg sepatutnya saya tuliskan hari2, terlalu banyak sgt nak diciterkan di sini cuma takut kawan2 'borong' membaca entry saya ni.. sy tetap menjenguk ke blog kwn2 (terutamanya kwn2 dr bloglist saya) cume yg paling saya kesalkan saya x dpt tgglkan jejak mahupun nak tgk jejak, line kat opis ni xleh nak 'tembus' shoutmix! bukan itu saje nak tengok gambar kawan2 kat bahagian 'follower' tu pun xleh (ekceli sy x suke guna perkataan follower, lebih suke kawan2), busan sgt, BB mmg dah lama x guna sbb b'cdg nak beralih ke jenama lain... huhuhu
saya tetap dan hari2 menjengah blog kawan2 sana sini tapi tulah, yg menghadkan aktiviti blogwalking sy ialah sy xdpt nak shoutmix kwn2 lain.. kalau ade kawan2 yg sudi menjengah blog saya sepanjang 'kehilangan' sy ni, kalian pasti akan perasan d bhgn kanan xde pun meriah ngan banner contest montest sbbnye cmne saya nak join contest, kebanyakan syarat memerlukan saya jd follower blog tersebut sdgkan nak tgk gambar follower kat blog tu pun sy xleh ni kan nak jd follower so mmg jawapannyer, xdelah join pepun.. sekadar tgk kwn2 jer..
mr.husband ckp nati kite g daftar BB ek, ermmmm.... xde pun... (nada merajuk) hahaha. xpelah lagipun x enting mana sgt sbb kat opis apa sgtlah nak guna selain b'blogging.. kalo takat FB tu guna yg underground tp tulah tetap xleh nak shoutmix, YM atau pun pe2 jelah yg seangkatan..
sekarang ni pun mood exam, ahad isnin dan sabtu ada paper utk final exam this sem pastu cuti sebulan, pastu bulan 1 tahun depan start sem baru, gitulah antara rutin hidup yang x lepas lagi wat masa ni.. so kat umah skrg ni mcm bot pecah, ngan mainan Aina nyer, ngan buku2 study saya nyer, notes bersusun atas sofa, dapur?? hehehe x berasap sgtlah skrg ni sbb xleh nak fokus utk masak, tau je balik amik Aina, masak nasi, panaskan lauk, makan pastu nenenkan Aina, tidokan Aina, solat bagai tido jap an tgh mlm bangun study.. huhuhu mmg ngantuk tapi kena lawan gak sbb ade 2 paper b'deret (31hb & 1hb) perasaan?? katut sumer ada..
camtulah yg saya akan alami, takut neves tu mmg sebati, exam x lagi tp tahap ketakutan tu dah melebihi sumernyer, tu yg x bagusnyer. masak?? awal2 dah ckp kat mr.husband, kalo orang masak yg simple2 je ok x? hehehe mr.husband ckp ikut mana yg dpt, ohhh thank you lah, i lap you lah tau!! Aina, jangan nakal2 tau, jangan t'jaga tgh malam tau, tido ngan lena tau, bagi can ibu study, x lama jer pas 6hb depan ibu merdeka dah tau heheheh
kawan2, doakan untuk saya, saya tau sapelah sy nak meminta lebih2 tp doa saudaranya utk saudaranya yg lain amatlah b'harga dan dimakbulkan... dalam usia yg x muda x tue ni saya m'harapkan agar sume paper yg saya amik sy bagus, bukan sekadar bagus tp cemerlang cume sy xnak m'harapkan tinggi2 sgt sbb sy tau keupayaan saya, ada lagi 5 semester lagi nak abis, kalo d congak2 insyaAllah tahun 2012 saya abis study ni.. satu perjalan yg masih lg panjang..
InsyaAllah, mcm2 yg saya nak citerkan nak kongsikan pd kawan2 tapi sumer tu terhad.. lebih2 lagi si kecil kesayangan saya Nur Aina Husna yg dah 'besar' dan mcm2 ragamnyer tu. ada kesempatan saya akan menaip lagi, jupe lagi yer...

ntah, start tdlah, contest Cardz Station Giveaway memerlukan entry yg de banner bling2 tu, adusss... nak try tp tatau lasnye ku godek sana ku godek sini..jupe jugak..ku sukelah ni..pasni bolehlah masuk contest/GA yg de banner bling2 ni..
hahaha, ku suke!! jangan mare, entry suka suki...
esok besday mr.husband, ade 'sesuatu' yg ku rancangkan utk die.. hehehe hope everything ok n b'jalan dgn lancar, InsyaAllah.. ni 1st time tau nak wat surprise cenggini kat mr.husband sbb selalunye mcm x jadi.. nape pulak mcm x jadi yer?? hehehe tataula tp tggu yer pas sok akan ku citerkan cmne sukses ke x hahaha!!
korang sume doakan yer agar sumenye ok, wish me luck!!..aminnn
p/s: macam nak g amik exam pulak ek..




