BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
Showing posts with label family. Show all posts
Showing posts with label family. Show all posts

zura dah dapat adik ipar 25 Feb yg lepas, Alhamdulillah bertambah bilangan ahli keluarga kami.. tahniah pd adik n apiz.. kami ni 4 beradik je (sorang lelaki 3 pompuan) so kenduri kali ni zura mmg betul2 sibuk, Along dah sah2 uruskan hal lain so hal 'jaga' duit mak abah mmg zuranyer keje, bhgn door gift bagai pun zura jugak, Manje (adik bongsu) x leh nak ahrap sgt sbb jiwa muda asik nak sonok jer, wat2 keje jupe kwn lupe jap keje tu, zura menjerit baru smbg wat keje..

penat?? mmg sgt2 penat tp seronok sbb ni kenduri kedua keluarga kami, seronok sbb dpt adik ipar tambah lg keluarga kecil kami.. Jom layan gambar (nebes sbb ni 1st time zura combine2 gambar n jadilah cmni)..

Jumaat 25 Feb kul 3 adik pompuan zura (yg zura pggil adik) telah selamat ditunangkan ngan apiz, kul 3.30 meke dinikahkan oleh ayahanda kami En.Samsuddin Hashim dgn 2 kali lafaz adik sah jd milik Amirzul Hafiz.


hantaran dari pihak pompuan kpd lelaki.. kapkek yg zura tempah tu he3 serba purple sumenye sbb mmg tema yg dipilih.. (gambar hantaran pihak lelaki x dpt nak upload, ada teknikal prob)..


pemberian mas kahwin dr suami kpd isteri serta batal air sembahyang, suke tgk adik time ni sbb cantik sgttt, ayu jerk..

Sabtu 26 Feb, majlis dirumah pengantin pompuan (adik zuralah tu) ... tema kaler purple (kaler feveret adik dr dulu) so sah2 kami sekeluarga pun purple..



kami berdua dan bertiga... he3 sgt2 sibuk time tu smpi x dpt nak entertain sume org.. seblah aina tido sekejap so dptlah ibu 'berlari ke sana sini' wat keje..



paling suke time ni, acara mencalit kek kat muke org ;) ekceli xde dlm agenda pun dan antara kami2 je calit kek ni dan nak tau, pengantin (adik zuralah) yg start dulu, mangsa pertama ialah Manje (adik bongsu) yg kena then Mr.H tp x smpt nak snap gmbr Mr.H sbb kena dukung Aina time tu.. suke sgt sbb dpt 'kenakan' pengantin paling best sbb sbb tgh2 ramai org kan so mmg xleh lupe saat tu, adik ipar pun sgtlah sporting ;) Aina pun nak juga so adik2 zura calit jugalah muka Aina, cute sgt ;)


Ahad 27 Feb, bertandang ke rumah pengantin lelaki, kali ni tema hijau.. so sepakat sume pakai hijau.. x de jarak sgt pun tarikhnye sbb kat tapah jerk mmg kejap sgt perjalanan tu.


kami x lepaskan peluang nak abadikan saat2 besh ngan pengantin.. pengantin lelaki biasalah sempoi jer xde beria mcm pengantin pompuan, rasanye tu yg paling bagus kan simple+sempoi..


antara aksi Aina, sekitar kenduri tersebut... start dr Khamis 24 Feb) sampailah ke Selasa (2 Mac) sian kat Aina sbb ibu agak sibuk time tuh, maklumlah kakak yg sulong (adik bongsu zura marah ngan stetment zura tu : kakak yg sulong :wink: )


seronok sbnrnye kenduri kendara ni, selain dpt jupe sanak sedara yg jauh mmg merapatkan ikatan antara kite, jiran2 pun dtg menolong dan paling besh sbb dpt cuti lama.. dlm masa yg sama sedih pun ade sbb adik dah jd isteri org so mmg pasni nak kamceng2 pun mcm x syiok je tp adik ckp 'kite tetap adik badik' hu3 sedih.. agh doakan kamu berdua berbahagia hgga akhirhayat, aminn
**adik badik korang sume dah kawen ker??


zura penah sampai hik3 mmglahkan sbb kampung zura kat Bidor, Perak.. Lata Kinjang tu kat Chederiang, Perak so mmg x jauh dan x logik juga kalo zura xpenah sampaikan?? Lata Kinjang ni air terjun tertinggi di asia tenggara tau. hehehe (macam cikgu bercerita pulak) dan zura w/pun tempat ni x jauh dr umah lebih kurang 30minit (tgk juga cara pemanduan) jarang gak pegi, las zura g masa sekolah menengah dulu..


Aidil Adha ritu kami pegi lagi, kali ni bersama2 ngan famili Micah.. yelah tatau nak bawa g mana lagi.. kalo Aidilfitri tu mungkinlah melawat sedara mara so bolehlah bawa meke juga tapi d sebabkan masa pun suntuk gak jadi kami decide nak bawa g Lata Kinjang. dan x sangka pulak Micah ni suke g air terjun.. hehehe jom layan gambar!!

**entry Aidiladha bakal menyusul, ni gara2 xleh nak opload gambar so entry ni dululah yg kuar dulu**

ni amik dr cik google sbb lupe sgt nak snap air terjun yg tinggi tuh..


ni masa sebelum pegi, yg pakai serkup tu mak zura, biasalah dialah yg sibuknye sedangkan nak g kejap jer.. mak ckp 'yelah, mak risokan meke ni, manalah meke tu biasa kat situ'.. hehehe macamlah zura xde kan sampai mak riso sgt hahaha


kami dalam kereta, suasana mmg meriah terlebih sbb suara budak2-Aina+Lydia+Elli dan termasuk adik2 zura


ada gak tangkap gambar ngan Blair, jadilah kenangan.. Blair ni tinggi tau orgnyer..ni pun die m'bengkok sket (membengkok?? apakah?? hehehe)


x lepas peluang, famili Micah abadikan kenangan di Lata Kinjang



adik2 zura yang gediks bile b'gambar.. yang kanan tu manje, yang tengah tu adik..


airnye bersih+sejuk dan jernih...

Aina mmg hepi mandi time ni.. riuh jer mulut itu ini.. jap nak ke sana jap nak ke situ.. Mr. H lah yang amat rajin melayan.. ibu?? rajin juga tapi Mr. H ckp 'xpe nati ayah wat'.. huhuhu

ayah2 yang sporting menemani anak2 mandi bermain


Elli ni mmg slumber giler, lagi 'kuat' dr kakaknye Lydia, elok je die main air yg sejuk tu.. menonggenglah berdirilah die..


owh Aina anak ibu, ibu=ayah suh mandi, nape Aina rajinnnnn sungguh 'menyusun' batu2 itew?? nati ada pulak yang b'kenan nak wat menantu hikhikhik..


Lydia yang sedari awal mmg berkepit ngan adik, ntah mungkin sejuk kot.. Lydia x seadventure adik die Elli, Blair pun mengambil pilihan utk berdiri di tepi saje..


Mr. H ngan Aina... mmg seronok sgt Aina dilayan oleh ayah bak ratu air terjun...hahaha


Micah melayan Elli, mmg x diam betul Elli, kadang2 siap menjerit lagi..

Abah+mak+along baru sampai masa kami siap2 nak balik.. meke datang kendian sbb nak setelkan umah kemas2 bagai..


Micah+Blair menjamu selera dulu sebelum b'tolak balik ke Subang kul 9pm.. patutnye plan awal meke tido semalam tapi sbb de hal esoknyer meke balik malam tu jugak.. nampak tak yang hensem janggut putih tu lah abah zura, bialah zura yg perasan sbb ckp abah hensem sbb abah zura kan bukan abah siapa2 pun... hehehe

mmg seronok kami hari tu, famili zura lebih seronoknye sbb dpt juga jupe famili Micah meke balik US, zura pun hepi sbb dapat bg kenangan berhari raya pada mereka w/pun x semeriah mana tapi zura rasa meke tetap hepi 'ye, Blair pun ckp cmtu' hahaha
Aidiladha 2010 kami...

Related Posts with Thumbnails

Pages